Sunday 15 January 2012

Parmak ucunda bilgiler -- Information at your finger tips

Dil öğrenme kendinizi çoğu kez Açığa. Sizi ilgilendirmez ne olduğunu bulun. Benim için, yemek yapmak ve müzik dinlemek. Ben bir gazeteci olarak çalıştı. Eski alışkanlıklar zor ölür. Dünyada ne olup bittiğini bilmeden, beni yalnız hissediyorum ve biraz aptal yapar. Twitter, ben Türk haber ajanslarına abone. Başında, tweets hakkında hiç ip ucunuz var. Bir süre sonra, başlıkları mantıklı başladı. Bir zamanlar, ben bir Türk haber ajansı, benim kendi ülkesinde büyük bir deprem hakkında bilmek!

İfade kitap ve kullanışlı bir sözlük her zaman faydalı.Bu nedenle bir sözcük düşünmek ve Türkçe söylemek nasıl merak anında arama yapabilir. Ancak, her zaman yararlı değildir. Tureng popüler bir online sözlük sitesini, ama benim telefon erişemez. Peki cep olduğumda Word Reference kullanın.

Ben benim akıllı telefon olmadan ne yapacağını bilmiyorum. Benim telefon her şeyi var. Online sözlükler ve arama motorları kullanabilirsiniz. Ben de tüm müzik hurda ve Türk müziği, bu gün sadece müzik dinlemek benim telefon paketi.

Şimdi müzik hakkında, bütün gün müzik hakkında konuşabilir. Ben Türk müziği hakkında varın bir şey, üzücü sözleri. Hepsi üzgün olduğunu, ancak benim araştırdığım en hüzünlü şarkılar!
Aslında hüzünlü şarkıların bir hayranı değilim. Bunun bir sebebi olmalıdır. Türklerin zayıf insanlar değildir, bu yüzden hüzünlü şarkıları neden?

Batak, Kuzey Sumatra bölgesindeki bir kabile hatırlatıyorum. Onlar hüzünlü şarkılar benzer bir düşkünlük var. Batak insanlar zayıf değildir. Onlar sert konuştuğunda oldukça yalındır insanlar, çalışma ve. Onlar sert konuştuğunda çok yalındır insanlar çalışıyor.

Iş yerinde, Türk radyo dinleyin. Aralarından seçim yapabileceğiniz bir kaç online radyo vardır. Ben sık sık TuneIn. Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakır, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Konya, Mersin radyo istasyonlarını dinleyebilirsiniz.


--

Expose yourself most times to the language you are learning. Find what is of interest to you. For me I love listening to music and cooking. I use to work as a journalist. Old habits die hard. Not being updated on what is going on in the world makes me feel lonely and somewhat stupid. On twitter, I subscribe to Turkish news agencies. In the beginning I have no clue what the tweets are about. After a while the headlines started to make sense. At one point I learned about a big earthquake in my own country from a Turkish news agency!

It is useful to have a phrasebook or a dictionary handy at all times. So when you think of a word and wondered how to say it in Turkish, you can instantly look it up. However, it is not always practical. Tureng is a popular online dictionary site, but my phone can't access it. So when I'm mobile I use Word Reference.

I don't know what I would do without my smartphone. I have everything on my phone. I use online dictionaries and search engines. I also scrap all music and pack my phone with Turkish music, the only music I listen to these days.

Now about music, I can talk all day about music. One thing that stikes me about Turkish music is the sad lyrics. Not all of them are sad, but most of the ones I discover are all sad songs! I am not naturally a fan of sad songs. There must be a reason for this. Turks do not strike me as weak people, so why the sad songs? This reminds me of the Batak, a tribe in North Sumatra that has a similar fondness of sad songs. However, Batak people are not weak. They are hard working people and very straight forward when they talk.

When I am working, I listen to Turkish radio. There are a few online radios you can choose from. I frequent TuneIn. You can listen to radio stations in Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakir, Eskisehir, Gaziantep, Istanbul, Izmir, Kayseri, Konya, Mersin.


No comments:

Post a Comment